Bezárás
Uncategorized

Sikeresen dobta be a közbeszédbe a botrányos képkölcsönzést az Átlátszó

A Szépművészeti Múzeum képkölcsönzési botránya és a “birodalmi” kémügy volt 2016 első három hónapjának legidézettebb témája az Átlátszón. Összesen több mint ezer hivatkozással az átlagos magyar médiafogyasztó több mint 23 alkalommal találkozhatott az Átlátszó említésével az első negyedévben, amivel portálunk idézettsége megelőzte a 888.hu-t az IMEDIA médiafigyelő elemzése szerint.

2016 első negyedévében összesen 1064 alkalommal vette át az online, nyomtatott és elektronikus magyar sajtó az Átlátszó cikkeit, hivatkozott adatközléseire, vagy említette a portált. Az Átlátszó három hónap alatt összesen csaknem 150 aktuális, illetve korábbi üggyel volt jelen a napirenden – derül ki az IMEDIA Kft. médiaelemzéséből.

A negyedév sikertémái a Szépművészeti Múzeum képkölcsönzési botránya (142 átvétel), illetve a kémügy voltak (79 átvétel). Ez a két téma több alkalommal is az országos médianapirend élére tudott kerülni: a hírek többsége említette az Átlátszó eredményeit, hivatkozott cikkeire. További 28 téma 10-30 közötti idézettséget generált. Az Átlátszó összesen 144 aktuális, illetve korábbi üggyel volt jelent a napirenden az első negyedévben.

im1

Az országosan legtöbbet idézett portálok az Átlátszónál sokkal nagyobb látogatószámmal bíró Index (több mint 14 000 említés), Origo (több mint 3000 említés) és a 444! (körülbelül 2900 említés). Az Átlátszót említő tartalmak az IMEDIA becslése szerint összesen 188 millió főhöz jutottak el, és 306,8 millió forintos reklámegyenértéket generáltak. (Ehhez képest az atlatszo.hu saját reklámbevétele nem éri el a havi 150 ezer forintot sem – a szerk.)

Az átlagos magyar médiafogyasztó három hónap alatt több mint 23 alkalommal találkozhatott az Átlátszó említésével, amivel portálunk idézettsége megelőzte a 888.hu-t.

im3

Az Átlátszó tartalmait legtöbb alkalommal a nepszava.hu idézte (79 átvétel), ezt a civilhetes.hu és a hvg.hu követik (73, illetve 62 átvétel). A legaktívabb nyomtatott lapok között a Népszavát, Magyar Nemzetet és a Népszabadságot találjuk, a legtöbb érdeklődést mutató televíziók az RTL Klub, Magyar ATV és HírTV voltak.

Az RTL Klub, Klubrádió, HírTV 10 fölötti megjelenésszámaival szemben a közszolgálati csatorna, illetve a TV2 a három hónap alatt mindösszesen 1-1 alkalommal számolt be az Átlátszó valamely írásáról.

Az Átlátszóval szemben kritikus hangot összesen 7 cikk ütött meg, ezek cikkek közül három – nem meglepő módon – a pestisracok.hu-n jelent meg, kettő a Mandineren, egy-egy pedig a Riposton és a 444-en.

Az elemzést Reiter Viktor, az IMEDIA vezető elemzője készítette.

Ha tetszett a cikk

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi 1000 forinttal!

Adj 1%-ot az Átlátszónak, hogy megtudd, mire megy el az adód 99%-a!

Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom